Ganduri, Informatii si Idei …

Icon

SMART si HEART

Sunt convins că nu scriu o noutate pentru ce-i mai mulți dintre cei care operează în zona managementului de proiect. Dar scriu azi acest articol pentru că mi-a plăcut ideea.

Atunci când se decid obiective se amintește mult de acronimul SMART:

  • Specific – obiectivul indică exact ceea ce doreşti să obţii
  • Măsurabil – obiectivul poate fi cuantificat, fie cantitativ, fie calitativ
  • Abordabil – obiectivul poate fi într-adevăr atins în contextul dat (fezabil)
  • Relevant – realizarea obiectivului se înscrie într-un efort mai larg de realizare a unui proiect sau a unei viziuni
  • Delimitat în timp – obiectivul prevede data până la care se va realiza

Andy Szechely (aici am citit eu) propune o continuare a principiului SMART cu cel HEART:

  • Holistic – Obiectivul ţine seama de toţi cei implicaţi, care vor fi afectaţi într-un fel sau altul de realizarea lui.
  • Efecte Secundare – Obiectivul ţine seama ca toate efectele secundare ale problemei iniţiale să fie rezolvate în cazul noii soluţii propuse 
  • Afirmativ – Obiectivul este afirmat pozitiv (nu negativ) şi la timpul prezent (nu la trecut)
  • Responsabil – Obiectivul este asumat de către cel care îl fixează
  • Testat Senzorial – Obiectivul este exprimat ca rezultat final în imagini, sunete şi senzaţii, toate contribuind la claritatea senzorială a acestuia şi la emoţia pozitivă declanşată de îdeplinirea lui

Despre această abordare se poate citi AICI – Degeaba eşti “S.M.A.R.T” dacă n-ai “H.E.A.R.T.”.

Advertisements

Filed under: Academice, Aprecieri

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Arhiva

My Tweets

Blog Stats

  • 11,025 hits
%d bloggers like this: