Ganduri, Informatii si Idei …

Icon

Case Study Challenge și DE CE-uri pentru business-ul din Iași

Acum ceva vreme în urmă m-am ocupat de promovarea la Iași a proiectului inițiat de la Roland Berger Strategy Consultants, Case Study Challange.

Case Study Challenge este un concurs de studii de caz dedicat studentilor, invitați sa-si puna la incercare spiritul de echipa si abilitatile de lider și să se confrunte cu rezolvarea unui caz real de business. Anul acesta a fost vorba de un proiect legat de renewable energy: Power Against Poverty. Cursanții-consultanți au avut sarcina de a identifica optima combinație de wind, small hydro power, biomas and solar (totul pe baza unor scenarii bine puse la punct, cu investitori, bani de la stat, nevoia de locuri de muncă, ROI și multe cifre) care ar genera combinația optimă de sumă investită-profit-scădere șomaj (deci scădere sărăcie).

Timp de aproape o zi cursanții s-au întâlnit cu: scenariu stufos, încadrare în timp, nervi, personalități diferite în echipă, consultanți externi, opinii diferite, nevoia de consens, comunicare și coeziune, resurse limitate, NPV și IRR, reguli de redactare a unei prezentări (fie ea și pe folie retroproiector).  

Felicitări pentru organizare, pentru extinderea spre Iași, îi așteptăm și în edițiile viitoare, îi așteptăm chiar și la Iași pentru un eveniment-oglindă a celui din București din martie.

Felicitări tuturor participanților, studenți de o reală valoare, care au înțeles faptul că pot face un mix grozav între școală, socializare, fun, networking și real life business. (vezi opinii din edițiile anterioare – March 2007, November 2007, March 2008, March 2009, March 2010))

Și nu în ultimul rând, felicitări pentru participantul din Iași de anul acesta, Alexandru Maxim.

Dar acum stau și mă întreb: de ce nu există astfel de inițiative și în Iași? (Sau poate există, dar nu știu eu; iar în acest caz, aş vrea să ştiu). Dar mă refer la inițiative real-life-business, free-of-charge și mai ales orientate-student și nu workshop-uri, seminarii, cursuri, coaching-uri, training-uri și conferințe unde se admite mai mult în urma unei taxe și mai puțin în urma unui proces de selecție sau implementări de proiecte rezultate în urma unei cereri de finanțare, unde orientarea este goana după atingerea obiectivelor calitative și/sau cantitative destul de vagi și salariul echipei de proiect.

(disclaimer: sub nici o formă nu cred că toate proiectele din Iaşi, indiferent de sursa de finanţare, au ca obiective cele menţionate, răutăcios, mai sus) 

Ce ar avea compania de câștigat?

  • capital de imagine (iată o companie care pune preț pe educație, care se ocupă de pregătirea studenților, de crearea unui cadru în care aceștia pot să-și testeze cunoștințele teoretice acumulate în clasă);
  • personal (un astfel de eveniment oferă șansa unei analize obiective a studenților – cunoștințe, lucru în grup, manieră de prezentare, stil de comunicare, stil de conducere etc. – și deci o formă profesionistă, elegantă și relativ ieftină de recrutare);
  • networking (la jurizare pot fi invitați reprezentanți ai mediului de afacere – sector bancar, consultanță etc. –, ai mediului academic, sector public etc.);
  • publicitate (evenimentul va fi promovat prin PR, social media, presa de business locală poate fi invitată la eveniment, word-to-mouth-ul de după etc.)

Ce ar avea studentul de câștigat?

  • testarea și validarea cunoștințelor acumulate;
  • stagiu practic încă din timpul studiilor și deci un loc completat în CV la poziția experiență;
  • încredere că viitorul sună bine, că mediul de afacere local are grijă de el (și de aici mă gândesc că autoritățile locale ar putea fi interesate să se implice în organizare, în promovare, în sponsorizare).

Puteți să continuați voi cu avantaje la ambele poziții de mai sus, să comentați legat de DE CE-ul meu sau să oferiți soluții ca astfel de evenimente să înceapă să aibă loc și la Iași.

Ah, și să ne gândim că poate fi strict orientat pe: project management, IT&C, IS audit, risk mangement, strategy consultancy, start-ups, product development, marketing etc.

Advertisements

Filed under: Academice, Evenimente, Managementul Proiectelor

One Response

  1. Roland Berger au publicat fotografii si interviuri in urma Case Study Challange 2010.
    Take a look:
    http://challenge.rolandberger.ro/case-study-challenge/looking-back-on-rbcsc-2010.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Arhiva

My Tweets

Blog Stats

  • 11,025 hits
%d bloggers like this: