Ganduri, Informatii si Idei …

Icon

Despre campaniile de reduceri

Sunt în Franţa. Întâmplarea face ca zilele astea să fie o perioadă de reduceri prin magazinele locale. Nimic nou.

Totuşi nu poate să nu îţi sară în ochi reducerea de 50% la o cămaşă Kelvin Clein sau cea de 30% la jeans-ii C&A. Să nu mai vorbim despre produsele şfârşit de linie din Decathlon care au un preț de zici că sunt second-hand.

Toată povestea asta mi-a adus aminte de faptul că undeva înainte de Craciun 2010 îmi cumpăram din mall-ul ieșean o pereche de ghete CAT, undeva la 380 ron, pentru ca mai apoi, înainte de 31 decembrie, să le văd în același magazin în campanie de reducere, la un preț de peste 400 dar cu reducere de x%, adică tot 380.

Și mă întreb dacă nu există vreo formă prin care astfel de practici să fie sancționate? Poate chiar de producătorul CAT care să sisteze colaborarea cu distribuitorul local. Poate chiar de consumator …

Advertisements

Filed under: (de)Clasificate

2 Responses

  1. Simina says:

    Am lucrat candva pe o fisa pedagogica (http://www.fda.ccip.fr/documents/melopee/fda/co_soldes_et_reglementations.pdf) care continea un interviu in care o doamna avocat explica situatia soldurilor si promotiilor in Franta. Acestea sunt supuse unei legislatii foarte precise: articolele care fac obiectul soldurilor trebuie sa existe in mangazin de cel putin o luna iar reducerea trebuie aplicata pretului practicat de-a lungul acestor 30 de zile. Musai ca acest pret initial sa fie afisat si taiat iar reducerea clar expusa. Soldurile vizeaza reducerea stocurilor de marfuri care nu se vand din motive precum marimea, culoarea sau calitatea redusa. Pentru aceste produse nu are sens reaprovizionarea.

    Produsele aflate la promotii, in schimb, difera tocmai prin acest aspect: ele fac obiectul reaprovizionarii, motiv pentru care sintagma “in limita stocului disponibil” este interzisa.

    Exista si instrumente de control, desigur. Cu o luna inainte de a incepe perioada reducerilor, agenti ai Directiei Generale a Concurentei, Consumului si Reducerii Fraudelor inregistreaza preturile ca apoi, in perioada soldurilor, sa le compare.

    Toate acestea reprezinta o traducerea aproximativa din sursa expusa la inceputul acestui (lung) comentariu. Tind sa cred ca exprima realitatea.

  2. Popescu says:

    Da, astfel de practici trebuie sanctionate. De NOI, consumatorii. Sa nu mai cumparam de la ei.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Arhiva

My Tweets

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.

Blog Stats

  • 10,910 hits
%d bloggers like this: